6/29/2012

Eldest


Kniha: Eldest
Autor: Christopher Paolini
Série: Odkaz dračích jezdců
Díl: Druhý
Šíří se temnota, přichází beznaděj, vládne zlo ...

Pokračování fantasy bestselleru Eragon z pera Christophera Paoliniho opět dobývá svět! 
Eragon cestuje se Safirou do elfského města Ellesméry, aby podstoupil výcvik v kouzlení a boji, životně důležitých dovednostech Dračího jezdce. Ztrácí jistotu, neví komu může věřit a osud království, v němž temná ruka krále rdousí veškerý vzdor, leží i nadále právě v jeho rukou... 
Druhý díl tetralogie Odkaz Dračích jezdců.

Může případně naspoilerovat první díl

Nejen Eragonův příběh

Na Eldesta, druhý díl ze série Odkaz dračích jezdců, z pera Christophera Paoliniho jsem se prostě a jednoduše nemohla dočkat. Konec Eragona byl velmi napínavý a já nedočkavě čekala, co se bude dít s Eragonem a Safirou dál. Rozhodně nemohu říci, že jsem byla snad zklamaná tím, čeho se mi dostalo – ne, to opravdu ne, přesto se mi však Eldest oproti Eragonovi zdál poněkud slabší. Ale  stále se jedná o výbornou knihu.  

Hlavním rozdílem mezi Eragonem a Eldestem jsou různé pohledy postav (POV – point of view). Nesetkáváme se totiž jen s tím, co se právě děje v Eragonově životě, nýbrž se nám dostává do rukou i příběh Carvahallu, vesnice ze které Eragon pochází a do které se vrátil Roran. 

Výcvik

Eragon po absolvování velké bitvy, se kterou jsme se setkali na konci prvního dílu, musí pokračovat ve svém výcviku z čehož vyplývá, že se musí vydat do Ellesméry (elfské město), kde se setká i s elfí královnou. Zatímco můžeme sledovat Eragonův příběh, setkáváme se s příběhem Rorana, který se po smrti svého otce vrátil do Carvahallu. V Carvahallu však nenalezl klidný pobyt, neboť vesnice začala být ohrožována smrtelným nebezpečím. 

Poněkud pomalejší příběh

Nejsem si jistá, zda-li různé POV Eldestovi prospěly nebo ne, neboť mě upřímně kapitoly z pohledu Rorana nebavily. Alespoň ne ze začátku. Na druhou stranu, na konci knihy to bylo něco naprosto jiného. Ale o tom až později. Roran mi jako postava moc nesedl, neboť mi přišel... řekněme že přemýšlel úplně jinak, než bych přemýšlela já. Za to Eragona jsem měla ráda stále, i když tedy i některé věci, které dělal on mě zrovna nepotěšily...

Ale proč jsem vlastně nadepsala nadpis těchto odstavců poněkud pomalejší příběh? – protože Eldest na mě působil mnohem táhlejším dojmem. Po tom akcí plném Eragonovi, kdy jsme byli neustále svědky nějakých bitev, se mi zdál Eldest prostě táhlejší, že se v něm vlastně nic moc neděje, přestože se dělo.

Avšak co se týče stylu psaní, kvalita zůstala stejná. Cože to znamená? Znamená to, že styl psaní zůstal naprosto skvěle stejný. Protože když jste si ke knize sedli a začali jí číst, nemohli jste přestat. Na Christopherově psaní obdivuji nejvíce jeho popisy bitev. Proč? Protože já popisy bitev moc nemusím, většinou mě nebaví a následně za tyto povětšinou nudné nebo špatně napsané popisy knihám následně srážím hodnocení. Avšak v tomto případě musím hodnocení knihy naopak zvýšit – bitvy jsou na Christopherových knihách to, co bezmezně miluji! Baví mě ze všeho nejvíce a většinou ani nedutám, co se stane.

Ach ty konce!

Abych se zpět vrátila k tomu konci knihy. Jak jsem již psala výše, POV Rorana jsem si zrovna moc neoblíbila – no na konci jsem si je náležitě užila. Protože posledních sto stránek bylo plných zvratů a odhalení, která člověku brala dech. Christopher zakončil Eldesta velmi dobře, neboť čtenář se jednoduše nemůže dočkat dalšího dílu.

Eldest rozhodně nezklamal, jen byl poněkud slabší než jeho předešlý díl, snad díky méně bitvám a občasně nudným POV Rorana. Na druhou stranu však Eldest přináší mnoho důležitých zvratů, odkrývá nám část Eragonova nám do této doby neznámého života, má naprosto skvělý konec, který nenechá čtenáře klidným. Navíc nám přináší opět skvělý styl psaní našeho úžasného Christophera Paoliniho a skvělého překladu Olgy Machútové a já věřím, že pokud se Vám líbil Eragon, Eldest Vás jistě nezklame.

4 sovičky

Touto cestou bych chtěla také poděkovat nakladatelství Fragment. Zde si můžete knihu objednat.

Zdroj anotace: www.fragment.cz
Zdroj obrázků: google.com

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkujeme za tvůj komentář! Jsme zvědavé na tvůj názor a jsme rády, že ho s námi sdílíš. Občas se stane,že nejsme schopny odpovědět na všechny komentáře, ale neděste se, všechny komentáře si přečteme a máme z nich radost :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...