7/01/2012

Brisingr


Kniha: Brisingr
Autor: Chrisopher Paolini
Série: Odkaz dračích jezdců
Díl: Třetí
Přísahy, zkoušky oddanosti, střet mocných sil...

Bitvou na Hořících pláních boj s Královstvím zdaleka neskončil a zdá se, že v nadcházejícím střetu bude Galbatorixův Jezdec mocným protivníkem. Eragona se Safirou proto čekají další zkoušky v boji, ale v příběhu už nejde jenom o ně… 
Stejně jako Eragon a Eldest, i Brisingr je plný napětí, nečekaných odhalení a zvratů, nechybí v něm ani Safiřin něžný humor. 
Dlouho očekávaný 3. díl fantasy série Christophera Paoliniho je konečně tady!




Může případně naspoilerovat předchozí díly

Nová oblíbená série?

Mám mnoho oblíbených sérií. Možná moc. Ale většina mi jich k srdci přirostla až díky tomu, že jsem vždy netrpělivě vyčkávala na vydání dalšího dílu a celé to čekání si jaksi vytrpěla. Ale když jsem dočetla Brisingra zavalil mě pocit euforie. Cítila jsem se šťastná a smutná zároveň, protože ať jsem před tím říkala cokoliv, Eragon, Safira, Roran, Nasuada, Angela, Arya a jejich příběh mi neskutečně přirostl k srdci.

Brisingr

Jako Eldest, tak i Brisingr začíná pár dní po posledních událostech v Eldestovi. Eragon a Roran jsou na misi zachránit Katrinu, kterou v předešlém díle zajali Ra’azakové. Jejich mise avšak není jen o záchraně Katriny, ale i o pomstě, kterou chce hlavně Eragon vykonat. Avšak v doupěti Ra’azaků Eragon nalezne někoho, kdo mnoho zapříčinil... a proto se na nějaký čas oddělí od Safiry. Ale to je jen začátek. 

Oblíbila jsem si neoblíbené (a možná i naopak)

Pokud jste četli mou recenzi na Eldesta, dozajista jste si všimli mého negativního postoje k POV (point of view – úhel pohledu) Rorana, které se střídalo nejdříve s pohledy Eragona a v druhé polovině knihy následně s Nasuadinimi. Opravdu jsem z toho nebyla nadšená. Vůbec jsem z toho nebyla nadšená a pokaždé, když se na začátku kapitoly objevilo slovo Roran, povzdechla jsem si. Nevím, kdy se můj postoj změnil, ale POV Rorana jsem si zamilovala, stejně jako jeho postavu. Vlastně mi mnoho postav, které v Eragonově dobrodružstvích hraje alespoň nějakou roli, přirostlo k srdci. Pokud bych Vás měla nějakým způsobem nalákat na tuto knihu, třebaže se Vám po dočtení Eldesta do čtení nechce (což bych tedy upřímně nechápala, protože hned jak jsem měla možnost, začala jsem pokračování číst, protože ten konec... no byl to konec od Paoliniho :)), řekla bych Vám, že se konečně dozvíme, tedy alespoň z části, Aryin životní příběh. A tím to vše jenom začíná, protože Brisingr nám odhaluje nejedno tajemství.

 Mnohem lepší čtení?

Nevím, zda-li tento fakt je zapříčiněn tím, že knihu jsem četla ve chvíli, kdy jsem se mohla věnovat pouze a jenom jí (což znamená strávit celý den jejím čtením), ale Brisingra jsem přečetla mnohem (opravdu mnohem) rychleji, než předešlé dva díly této série. Protože ve chvíli, kdy jsem začala číst, jsem knihu prostě a jednoduše nebyla schopná opustit a celé odpoledne strávila tím, že jsem si užívala její čtení až do večera, kdy jsem s velkým sebezapřením knihu položila, abych ji následné ráno znovu začala číst. Styl psaní byl opět velmi kvalitní (snad i lepší) stejně jako překlad. Nevím proč, ale kniha se mi četla mnohem lépe. Tedy uprostřed se objevilo jedna část, která mě zase tak moc neokouzlila, ale jak začátek, tak konec, byly naprosto špičkové.
 
Popisy bitev, stejně jako v předešlých knihách, mě neskutečně bavily. Ale nejlepší částí knihy vždy byla odhalování další tajemstvích a nečekaných zvratů. Je opravdu neuvěřitelné, jak to má Christopher celé promyšlené – od odkrývání různých náboženských zvyků po odkazy na různé věci, které se staly v předešlých knihách a které teď nabyly úplně nového významu. Brisingr bych rozhodně označila za skvělý díl, který dozajista překonává Eldesta, nejen počtem svých bitev, ale stále stejnou propracovaností.

A teď se Vám všem musím k něčemu přiznat. Když jsem se dozvěděla, že série Odkaz dračích jezdců měla být pouze trilogií a že Brisingr měl být jeho zakončením, trochu jsem se obávala, že Brisingr bude působit poněkud překombinovaně, aby snad Christopher natáhl příběh – teď se neskutečně stydím, že jsem na něco takového jen pomyslela. Konec je velmi napínavý, celý příběh plyne krásně dál a něco jako tohle tady nemuselo být mě ani nenapadlo.

Abych to vše shrnula – Brisingra jsem náležitě užila, četl se mi nejlépe ze všech dílů, zdálo se mi, že se snad úžasné Christopherovo psaní ještě zlepšilo a v tom ho rozhodně podpořil skvělý překlad, další odkrytí tajemství a mnoho zvratů vše zamotává a já se rozhodně nemůžu dočkat, až si přečtu čtvrtý díl, Inheritance.
5 soviček

Touto cestou bych chtěla také poděkovat nakladatelství Fragment. Knihu si můžete zakoupit zde

Zdroj anotace: www.fragment .cz
Zdroj obrázků: google.com

2 komentáře:

  1. Roran ma tiež dlho nebavil, vlastne nikdy, ani v štvrtom dieli... xD Ale inak je to super séria, len dosť zdĺhavá.:/ Aspoň podľa mňa, nemám veľmi rada opisy a tak.

    OdpovědětVymazat
  2. Co nejdřív se na něj chystám, takže se už nemůžu dočkat, až zjistím některá ta tajemství :)

    OdpovědětVymazat

Děkujeme za tvůj komentář! Jsme zvědavé na tvůj názor a jsme rády, že ho s námi sdílíš. Občas se stane,že nejsme schopny odpovědět na všechny komentáře, ale neděste se, všechny komentáře si přečteme a máme z nich radost :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...