12/31/2015

Top 5 | 2015

Tak Vás opět po několika měsících vítám s novým článkem. Mohla bych si dát předsevzetí, že budu sem přidávat častěji, ale budu upřímná, blíží se mi maturita a já radši prokrastinuji zíráním do zdi :). Samozřejmě, že stále čtu (nejen povinných dvacet knih :)). Pořád mě také baví psát články a recenze, když se k tomu dostanu, takže nechci zatím na Noru úplně zanevřít. Dokud budou mé články někoho zajímat, tak je sem budu dávat.

Knihy nebudu řadit od nejlepší po... méně lepší :), protože už takhle jsem měla problém vybrat jich pět (také zjistíte, že jsem docela často podváděla). Také ne všechny knihy vyšly letos. Chtěla bych poděkovat goodreads za existenci, protože jsem byla docela převapená, co všechno jsem letos četla :).

The Raven Cycle - Maggie Stiefvater
Na tuto sérii rozhodně musím napsat recenzi, protože moje láska k těmto knihám se nedá shrnout v pár větách. Kdybyste nevěděli o co jde, tak Havraní bratrstvo je první ze čtyř knih (v angličtině vyšly zatím tři díly, v češtině jeden). Hlavními hrdiny je Blue/Lila (její jméno v českém překladu), Richard/Parker (opět překlad) Gansey, Adam Parrish, Ronan Lynch a Noah. Pokud máte rádi úžasně vykreslenou atmosféru amerického maloměsta, mrtvé velšské krále a věštby, tak tato série je rozhodně pro Vás. Je pravda, že děj ubíhá vcelku pomalu, ale já se rozhodně při čtení nenudila.
Mé hodnocení na goodreads: The Raven Boys (Havraní bratrstvo I.: Osudný polibek) - 4*, The Dream Thieves - 5*, Blue Lily, Lily Blue - 5*


Na západní frontě klid - Erich Maria Remarque
Četla jsem zpočátku tuto knihu z donucení? Ano. Četla jsem jí kvůli nevysokému počtu stran a přítomnosti na seznamu četby k maturitě? Ano. Tyto důvody mi běhaly hlavou prvních dvacet stránek knihy (ty jsem mimochodem četla asi dva týdny). Pak jsem ovšem zhlédla Válečnou generaci (třídílný německý seriál ze druhé světové, určitě doporučuji) a dostala jsem chuť na válečnou literaturu, tedy pokračovat ve čtení Na západní frontě klid.
Knihu jsem dočetla asi před dvěma měsíci, ale pořád nad ní musím přemýšlet. Několikrát jsem u ní brečela, občas jsem jí musela zavřít. Sám Remarque první světovou válku zažil, takže moc dobře věděl, o čem píše. Neměl potřebu věci přikrášlovat, zjemňovat, v knize si na nic nehrál a psal občas až surovou pravdu.
Mé hodnocení na goodreads: 4*

The Lunar Chronicles (Měsíční kroniky) - Marissa Meyer
Tuto sérii jsem objevila během letní brigády. Ne, neměla jsem čas si ji číst, ale během práce na počítači jsem měla dostatek času poslouchat audioknížky. Musím říct, že jsou namluveny skvěle. Během zhruba dvou týdnů jsem měla poslechnuté všechny první tři knihy a navíc ještě ,,doplňkovou" knihu - Fairest.  První tři díly - Cinder, Scarlet a Cress - jsou přeloženy do češtiny a poslední díl - Winter - vyšel letos v listopadu v angličtině. Jde o volné (opravdu velmi volné) převyprávění pohádek (Cinder - Popelka, Scarlet - Červená karkulka, Cress - Locika (?)) zasazených do budoucnosti, kdy je Země na pokraji války s Měsícem. Na tuto sérii bych moc ráda napsala recenzi, abych opět mohla pořád dokola psát, jak moc jsem si všechny postavy oblíbila :). Dopředu Vám mohu prozradit, že mé oblíbenkyně byly jednoznačně Winter a Scarlet (nejen postavy, ale i knihy), možná Winter jsem měla ráda o maličko víc :).
Mé hodnocení na goodreads: Cinder - 4*, Scarlet - 5*, Cress - 4*, Winter - 5*, Fairest - 3*

Landline - Rainbow Rowell
Opět jsem tuto knihu první slyšela během dlouhých hodin strávených v kanceláři. Kniha se odehrává během vánočních svátků, kdy Georgie se pohádá se svým manželem, který vezme jejich dvě dcery a odjede za matkou do Omahy, zatímco Georgie zůstává v Californii kvůli důležitému jednání. Georgie ovšem v domě své matky najde pevnou linku, díky které je schopná komunikovat s Nealem (její manžel). Jediný háček je v tom, že tento Neal je v minulosti. Landline je krásný příklad oddychového ,,dospěláckého" čtení (tím dospěláckým nemyslím červenou knihovnu :)), které není nijak náročné na přemýšlení, což se mi o prázdninách hodilo :). Dohromady jsem ji letos četla asi dvakrát nebo třikrát a vím, že se k ní budu ve chvílích nouze (nebo vysílení :)) ráda vracet.
Mé hodnocení na goodreads: 4*

Dítě číslo 44 - Tom Rob Smith
Konečně sem mohu dát odkaz na recenzi! Volejte sláva a tři dny se radujte! Každopádně Dítě číslo 44 nebyla moc veselá kniha, jedná se o detektivní příběh zasazený do stalinovského Ruska, kdy dochází k vraždám malých dětí. Je ale těžké najít vraha, když sám stát popírá existenci a vůbec možnost vražd. Nebudu lhát, knihu jsem přečetla kvůli filmu, který se mi nakonec vůbec nelíbil (ani Tom Hardy ho nemohl zachránit). V knize je několik nečekaných zvratů a pořád se něco děje, v průběhu podezříváte všechny a milujete i nenávidíte hlavního hrdinu. Zkrátka ideální krimi thriller (asi?).
Mé hodnocení na goodreads: 5*




Stojí za zmínku (taky proto, že jsem na ně napsala recenzi :)) - Achilleova píseň (Madeline Miller), Marketa Lazarová (Vladislav Vančura) a Is Everyone Hanging Out Without Me? (Mindy Kaling).

Doufám, že jste si užili svátky a dostali pod stromeček hodně knih :). Hodně štěstí, zdraví a čtení do nového roku!

1 komentář:

  1. Na západní frontě klid žeru!!! Taky letos maturuju, ale kupodivu jsem ji nečetla kvůli tomu, ale na základně doporučení několika blogerů a rozhodně nelituju. Ta knížka je úžasná. Smutná, beznadějná, ale úžasná!

    OdpovědětVymazat

Děkujeme za tvůj komentář! Jsme zvědavé na tvůj názor a jsme rády, že ho s námi sdílíš. Občas se stane,že nejsme schopny odpovědět na všechny komentáře, ale neděste se, všechny komentáře si přečteme a máme z nich radost :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...